Omezení chodu úřadu
(19. 12. 2018)
dne 21. 12. 2018
Kulturní akce MěKS
(30. 11. 2018)
prosinec 2018
Sdělení odboru životního prostředí
(18. 07. 2018)
situace na řece Rokytné
Pozemkové úpravy
(02. 07. 2018)
Téměř vše vyřídíte na jednom místě
(15. 06. 2018)
Studia zahájil mladý Mucha nejdříve v Německu a dokončil je v roce 1889 v Paříži. Pařížský umělcův tvůrčí pobyt znamenal velký rozlet jeho génia, tam se zrodil jeho jedinečný, obdivovaný dekorativní styl L´ART NOUVEAU, kterým v dalších letech proslul umělec v celém světě. Nejznámější zůstávají jeho ilustrace a plakáty, zejména ty, které vznikly v Paříži v období, kdy umělec téměř sedm let spolupracoval se slavnou herečkou Sárou Bernhardtovou, pro jejíž divadlo Théâtre de la Renaissance, tehdy v Paříži moderní, navrhoval a maloval nejen scénické a kostýmní návrhy pro jednotlivé divadelní hry, ale také slavné plakáty. Bylo období nesmírné umělecké slávy a úspěchů. V té době se začala rodit myšlenka na monumentální malířské dílo z historie porobených slovanských národů, které by přispělo k jejich sblížení a sjednocení ke společnému boji za svobodu.
Pro nedostatek finančních prostředků k jeho realizaci opouští Alfons Mucha Paříž a odjíždí do Spojených států. Zakládá výtvarnou školu, měl své žáky, přednášel na akademiích, pilně pracoval. Při svých návštěvách Chicaga se umělec seznámil s velkou slovanskou rodinou tohoto města a potkal zde také známého průmyslníka a přítele slovanských národů Charlese Grana. Ten mu přislíbil spolupráci a materiální podporu při práci na monumentálním díle.
V roce 1910 se Alfons Mucha vrací do své vlasti, do Prahy. V zámečku nad městem Zbirohem si pronajal ateliér, přivedl sem svoji mladou rodinu. Uzavřel se jako řeholník před světem a realizoval svůj velký umělecký sen. Ve svém velkém vlasteneckém nadšení namaloval Alfons Mucha první státní znak novému státu, byl autorem prvního realizovaného návrhu již legendární "první" poštovní známky našeho svobodného státu, navíc namaloval i návrhy prvních bankovek nového státu, které daroval tehdejší vládě s tím, aby mohly být vytištěny jako první peníze republiky. Celý obrazový cyklus Slovanské epopeje byl dokončen až na jaře roku 1928 a umělcem darován hlavnímu městu Praze. V prostorách nového veletržního paláce se konala v září roku 1928 její první souborná výstava.
V roce 1939, na počátku okupace, zajistila Galerie hlavního města Prahy včasné ukrytí epopeje před fašisty. V tomto období byl již umělec těžce nemocen. Je jistě příznačné, jak brzy fašisté pochopili, že Slovanská epopej se svými idejemi ve spojenectví slovanských národů proti násilí a za svobodu, byla velkým nebezpečím pro jejich mocenské cíle, které byly v průběhu druhé světové války zaměřeny zejména proti slovanským zemím.
Umělec zemřel 14. července 1939. Jeho tělesné pozůstatky jsou uloženy na vyšehradském Slavíně.